Artikelnummer:
3205684
KR
Du måste göra ett val
Med sex vinster i Paris-Roubaix har vår Roubaix bevisat att Smoother är snabbare. Fram till detta ögonblick har dock smooth visserligen kommit med några kompromisser. Men inte längre. Den helt nya Roubaix Comp levererar nu efterlevnad utan kompromisser genom att introducera en radikal ny Future Shock 1.5 som ger dig mer kontroll på ojämna vägar, en ny Pavé sadelstolpe som skapar vår mest balanserade Roubaix hittills, aerodynamik som motsvarar Tarmacen och en Rider -First Engineered™-ram som har tappat en rejäl vikt. Är det fortfarande bekvämt? Visst, men kalla det inte en komfortcykel, för prestanda låg bakom varje tekniskt beslut vi tog. Detta är den nya Roubaix.
Tekniska specifikationer
HJUL & DÄCK Framhjul
DT Swiss R470 fälg, 20 mm invändig bredd, slanglös klar, 24h, Specialiserat helt tätt lager genom axelnav, centerlock disc, DT Swiss Champion 14G rostfria ekrar, DT Swiss mässingsnipplar.
Bakhjul
DT Swiss R470 fälg, 20 mm invändig bredd, tublös redo, 24h, Specialiserat heltätat lager genom axelnav, centerlock-skiva, frinavskropp i legering, DT Swiss Champion 14G rostfria ekrar, DT Swiss mässingsnipplar.
Innerrör
Presta, 48mm ventil
Bakre däck
Specialized Turbo Pro, 700x28mm
Framdäck
Specialized Turbo Pro, 700x28mm
BROMSAR Frambroms
Shimano 105, Hydraulisk skiva
Bakbroms
Shimano 105, Hydraulisk skiva
DRIFTÅG Vevsats
Shimano Ultegra R8000, HollowTech 2, 11-växlad
Kedjeringar
50/34T
Kedja
Shimano Ultegra, 11-växlad
Bottenfäste
Shimano Ultegra, BBR60
Växelspakar
Shimano Ultegra Disc R8020
Bakväxel
Shimano Ultegra RX800, 11-växlad
Framväxel
Shimano Ultegra R8000, lödning
Kassett
Shimano Ultegra, 11-växlad, 11-34t
COCKPIT Styre
Specialiserad Hover Comp, legering, 125 mm droppe, 75 mm räckvidd m/Di2 hål
Sätesbindare
Dold droppklämma
Stam
Future Stem, Pro
Tejpa
Roubaix S-Wrap
SeatPost
S-Works Pave
Sadel
Body Geometry Power Sport, stålskenor
Fjädringsgaffel
Future Shock 1,5 med mjuk känga, 12x142 mm genomgående axel, plattmonterad skiva
RAMSET Ram
FACT 10R, Rider First Engineered™ (RFE), FreeFoil Shape Library-rör, gängad BB, 12x142 mm genomgående axel, plattmonterad skiva
Den nya ramen levererar följsamhet utan kompromisser via den perfekta balansen mellan aerodynamik, lätt totalvikt via en FACT 10r kolkonstruktion, följsamhet och Rider-First Engineering™. Med rörformer som föddes i vårt FreeFoil Shape Library och validerade i Win Tunnel, är den nya Roubaix lika aero som Tarmac SL6. Under tiden, för att säkerställa vikten och åkkvaliteten, använde vi en Rider-First Engineered™-design för att leverera optimal styvhet och följsamhet i alla storlekar, från 44 till 64 cm. Naturligtvis har ramen tappat en viss tyngd i processen. Och för att förbereda dig för ditt eget Hell of the North har vi gjort plats för 33 mm-däck.
För att gå med på den nya ramen har vi också utvecklat en helt ny S-Works Pavé sadelstolpe. Det är inte bara den första kompatibla sadelstolpen som också är aerodynamisk, den gör det utan extra vikt eller finurliga redskap. Vi började med samma D-formade design som på Tarmac, och vi tog dess efterlevnad ett steg längre genom att bygga in ytterligare flex i ovandelen och utveckla en ny drop-clamp-design i ramen. Detta ger gott om följsamhet, samtidigt som det förblir perfekt balanserat med fronten, så att du får en jämn, balanserad körning oavsett hur grov vägen är. Future Shock 1.5 ger inte bara en mjukare och bekvämare åktur med 20 mm tämjande färd på ojämn väg, utan den minskar också trötthet och ökar hastigheten i tuff terräng. Den nya Smooth Boot förbättrar samtidigt estetiken för att ge en ren övergång från huvudröret till skaftet
Märke | Specialized |
BESÖK OSS HÄR